sobota, 24 sierpnia 2013

Wegańska zupa warzywna z porową nutą, wersja light

Miałam ochotę ugotować sycącą zupę. Ale przy okazji lekką, smaczną i wyglądającą jak bomba kaloryczna (ziemniaki, śmietana). Specjalnie dla mojego malkontenckiego umysłu. Efekt. Cały 4 litrowy gar ma 240 kcal! Zupa jest na tyle smaczna że Bu zjadł bez marudzenia.

Dzielę się przepisem.

2 duże marchewki
mały kalafior
por
kalarepa
kapusta pekińska (białe części, te chrupiące)
2 łyżki bulionu warzywnego (użyłam jarzynki-eko, bez drożdży i glutaminianu sodu)
10 g oliwy (ok 2 łyżek)
mała cukinia

Pokroiłam por w plastry i podsmażyłam na oliwie, zalałam wrzątkiem, dodałam łodygę z kalafiora, całość podgotowałam do miękkości. Przestudziłam i zmiksowałam blenderem bardzo dokładnie na gładką masę (wyszła ładnie kremowa, kolor biały z nutą zielonego - pysznie smakuje i udaje zabielenie śmietaną i będzie zagęszczać).

Do gara wlałam wodę, dodałam obraną, pokrojoną w kostkę marchew i pokrojoną w kostkę kalarepę (udaje ziemniaczki), zagotowałam, dodałam bulionu, dodałam kwiat kalafiora (podzielony na małe różyczki) i pokrojoną w kostkę, obraną ze skóry cukinię oraz pokrojoną w paski białą część kapusty pekińskiej (udaje makaron). Zagotowałam. Dodałam zmiksowany por. Całość gotowałam ok 10 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz